ورود ۴۰ فروند کشتی تجاری به مجتمع بندری کاسپین در شش ماهه نخست سال جاری
جارستان_ امین افقی، معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام ورود ۴۰ فروند کشتی تجاری به مجتمع بندری کاسپین در نیمه نخست سال ۹۸، تنوع بخشی به جذب کالا، تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه کشور در کنار افزایش میزان مبادلات تجاری کالاو صادرات به کشورهای حاشیه خزر را از رویکردهای اساسی سازمان
جارستان_ امین افقی، معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام ورود ۴۰ فروند کشتی تجاری به مجتمع بندری کاسپین در نیمه نخست سال ۹۸، تنوع بخشی به جذب کالا، تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه کشور در کنار افزایش میزان مبادلات تجاری کالاو صادرات به کشورهای حاشیه خزر را از رویکردهای اساسی سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه بندری و ترانزیتی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری مجتمع بندری کاسپین شاهد رشد پهلوگیری شناورها و عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله های مجتمع بندری کاسپین بوده ایم، اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری، محمولههای ۴۰ فروند کشتی جنرال کارگو و تانکر با پهلوگیری در این بندر، کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کشور بهمراه صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر را تخلیه و بارگیری کردند و این در حالی است که در سال گذشته ۲۰ کشتی وارد این بندر شده است.
عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت این مجتمع بندری تاکنون ۶۴ فروند انواع کشتی های تجاری تخلیه و بارگیری شده افزود: در نیمه اول سال جاری انواع کالاها مانند غلات که شامل گندم، ذرت، و جو بوده، چوب، دام زنده، انواع مصالح ساختمانی و معدنی، روغن خوراکی، ماشین آلات، لاستیک و قطعات خودرو و مواد اولیه کارخانجات بهداشتی به صورت فله و کانتینری در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.
معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص دلایل روند رو به رشد ترانزیت کالا از طریق مجتمع بندری کاسپین چنین توضیح داد: افزایش میزان ترانزیت کالا در کریدور چین، قزاقستان، ایران که با محوریت این سازمان ایجاد شده، رشد مبادلات تجاری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر، ایجاد مزیت های رقابتی در مجتمع بندری کاسپین و طرح های توسعه بازار و بازاریابی اجرا شده از سوی سازمان بهمراه نزدیکی منطقه به بازارهای مصرف داخلی همچون تهران، زمینه استقبال بازرگانان و فعالین تجاری و تولیدی کشور از بزرگترین بندر ایران در دریای خزر بوده است.
بنابراین گزارش افزایش تنوع محموله های کالایی و مواد اولیه وارداتی از طریق دریای خزر در کنار افزایش میزان(حجمی و وزنی) کالاهای ورودی و خروجی در بندر کاسپین از رویکردهای اساسی سازمان منطقه آزاد انزلی در این مدت بوده، سیاستی که براساس آن موفق به تامین بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور شده است و روندی که براساس اهداف ترسیم شده از سوی سازمان، مجتمع بندری کاسپین را تبدیل هاب ترانزیت و مبادلات تجاری کشور بدل خواهد نمود.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰